Vanhemmat blogaukset

keskiviikko 7. kesäkuuta 2017

Streamaamisen vaikeudet ja hyvät puolet

Olen nyt streamannut useamman viikon ja haluan puhua sen hyvistä puolista ja vaikeuksista.
Striimaaminen on helpottanut minun sosiaalista ahdistustani huomattavasti, tuntemattomille puhuminen ja uusien tuttavuuksien tekeminen on ERITTÄIN vaikeaa minulle. Olen oppinut olemaan oma itseni ja en enää välitä mitä muut ajattelevat minusta.

Englannin kielitaitoni ja varsinkin puhuminen on parantunut eksponentiaalisesti ja ääntäminen on helpottunut kun puhuu kuusi tuntia yhdeltä istumalta vain englantia. Osaan ottaa muita paremmin huomioon kun chatissa istuu useampi henkilö joka keskustella kanssani. Olen kasvanut kanavana mielestäni jo pienessä määrässä huikeasti ja minulla on yleensä vähintään 10 katselijaa oli kellonaika mikä hyvänsä. Itse luen tämän suurena saavutuksena, ja pitkästä aikaa elämässäni koen että olen onnistunut jossain.

Streamaamisessa vaikeinta on se että pitää pystyä puhumaan koko ajan, jos et puhu kenellekkään niin puhut mitä pelissä tapahtuu, kuusi tuntia yhteen soittoon puhumista on aika kova homma kurkulle. Täytyy muistaa juoda paljon jotta ääni ei lähde. Tärkeintä on katsella chattia koko ajan ettei mitään mene ohi ja vastata toisten kysymyksiin, olla mukana keskustelussa ja toivottaa uusia ihmisiä tervetulleeksi.

Jonkinnäköinen kalusto hommaan täytyy myös olla, streamaaminen ei ole ihan budjettitouhua, täytyy olla tarpeeksi tehokas kone pyörittämään peliä ja prosessorissa täytyy olla tehoa kuvan prosessointiin ja netin täytyy olla tarpeeksi hyvä (upload yli 2mb/s) että streami ei pätki, mikin täytyy olla hyvä että ihmiset ymmärtää sinua ja kilpailu on kovaa. Jos sinun streamisi ei ole hyvännäköinen/kuuloinen niin porukka menee vaan katsomaan jotain katsomisen arvoista. Oma setuppini näyttöineen ja headsetin kanssa on noin 1500€ arvoinen.


Minut löytää osoitteesta www.twitch.tv/jamzuz

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti