Void
Interactive aloitti vuoden 2016 kesäkuussa kunnianhimoisen projektin päivittää
vuosia vanhan SWAT-pelisarjan taktisen ja hidastempoisen toiminnan ja ajoittain
niskavilloja pystyyn nostavan fiiliksen nykypäivän laitteistoa hyödyntävälle
tasolle. Pelissä sinut laitetaan poliisin SWAT-erikoisryhmän saappaisiin ja
tavoitteenasi on purkaa käsillä oleva tilanne hyödyntämällä strategiaa,
tiimityötä sekä moderneja hilavitkuttimia.
Peli mainostaa itseään tavalliselle
tallaajalle lähes tappavan tylsillä, mutta kokeneemmalle pelaajalle todella kiinnostavilla
ominaisuuksilla kuten mahdollisuus avata ovia inkrementaalisesti (ks.
vähitellen) realistinen hahmon haavoittuminen, asteittainen liikkumisen ja
nojaamisen säätely, luotien yksityiskohtaiset kimmokemekaniikat sekä erittäin
karut, todellisuutta tarkasti mukailevat graafiset hahmojen kuolemat.
Pelistä
ei ole julkaistu tähän mennessä kuin 3 kehittäjien blogikirjoitusta, yksi
traileri sekä pari muutaman sekunnin gameplay-pätkää, joka saakin useat
epäilemään kyseessä olevan vaporware. (Ohjelma/peli joka julkistetaan, mutta
jota ei ikinä julkaista). Tässä (lähes) kaikki, mitä pelistä tähän asti
tiedetään.
Jokainen erä
alkaa ns. suunnitteluvaiheella, jossa saat tutkiskella rakennuksen
pohjapiirroksia ja päättää, mistäpäin haluat toimintavaiheen alkavan.
Suunnitteluvaiheessa voit myös kustomoida varustearsenaaliasi useilla
erilaisilla aseilla, kranaateilla, patruunatyypeillä, laitteilla ja ns.
vähemmän vaarallisilla aseilla.
Suunnitteluvaiheen
loputtua alkaa toiminta. Singleplayer-moodissa saat käyttöösi tekoälyn
miehittämän SWAT-ryhmän, jota voit pompottaa mielesi mukaan. Toiminta koostuu
pääasiassa huoneitten ”tyhjentämisestä”, siviilien turvaamisesta sekä pahisten
pidättämisestä/listimisestä. Mitä vähemmän kuolonuhreja, sen parempi.
Peli voi
ilmeisesti mennä aika ajoin todella hektiseksi, sillä pelin tekoälyn pitäisi
olla äärimmäisen edistyksellinen sekä oma-aloitteinen. Esimerkiksi pahikset voivat ottaa siviilejä ihmiskilvikseen, tai turvatut (ks. raudoitetut) siviilit voivat
rimpuilla kahleistaan irti, etsiä aseen, ja alkaa purkamaan tilannetta mielensä
mukaiseen tapaan.
Pelin pitäisi
sisältää myös multiplayer-moodi, josta ei vielä tiedetä paljoa. Yhtenä
pelimuodoista tulee ainakin toimimaan klassinen ”deathmatch”.
Alkuperäiseksi
julkaisuajakseen Ready Or Not oli ilmoittanut 2018 loppupuolen, mutta jos tämä
peli ikinä näkee päivänvaloa, se tulee olemaan vasta monen kuukauden päästä.
Saa nähdä miten käy.
-Pärsky
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti